572 004 093

14 lutego 2025

Nieruchomość gruntowa

 

NIERUCHOMOŚĆ GRUNTOWA NIEZABUDOWANA

 

Dokumenty  i informacje potrzebne do aktu notarialnego:

  • dane stron czynności - kwestionariusz do pobrania,
  • w przypadku podmiotów gospodarczych – numer NIP, aktualny tekst jednolity umowy/statutu podmiotu oraz wymagane zgody organów podmiotu,
  • w przypadku, gdy do czynności staje pełnomocnik – pełnomocnictwo,
    z którego wynika umocowanie do dokonania czynności,
  • numer księgi wieczystej nieruchomości,
  • podstawa nabycia nieruchomości - np. umowa sprzedaży,
    akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie sądu
    o stwierdzeniu nabycia spadku, umowa darowizny,
  • wypis z rejestru gruntów/wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem
    z mapy ewidencyjnej,
  • zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę dotyczące miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego braku,
  • zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę, o rewitalizacji,
  • zaświadczenie wydane przez właściwego Starostę dotyczące uproszczonego planu urządzenia lasu,
  • jeśli strona kupująca korzysta z kredytu, niezbędna będzie umowa kredytowa wraz z załącznikami,
  • jeśli strona umowy pozostaje w związku małżeńskim, w którym obowiązuje umowny ustrój majątkowy (na podstawie zawartej przez małżonków umowy w formie aktu notarialnego) – wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową,
  • warunki transakcji: cena sprzedaży i sposób jej płatności, termin wydania nieruchomości, numer konta bankowego strony sprzedającej.

 

NIERUCHOMOŚĆ GRUNTOWA ZABUDOWANA

 

Dokumenty i informacje potrzebne do aktu notarialnego:

  • dane stron czynności - kwestionariusz do pobrania,
  • w przypadku podmiotów gospodarczych – numer NIP, aktualny tekst jednolity umowy/statutu podmiotu oraz wymagane zgody organów podmiotu,
  • w przypadku, gdy do czynności staje pełnomocnik – pełnomocnictwo,
    z którego wynika umocowanie do dokonania czynności,
  • numer księgi wieczystej nieruchomości,
  • podstawa nabycia nieruchomości - np. umowa sprzedaży,
    akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie sądu
    o stwierdzeniu nabycia spadku, umowa darowizny,
  • wypis z rejestru gruntów/wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem
    z mapy ewidencyjnej,
  • wypis z kartoteki budynków,
  • zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę dotyczące miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego braku,
  • zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę, o rewitalizacji,
  • zaświadczenie wydane przez właściwego Starostę dotyczące uproszczonego planu urządzenia lasu,
  • jeśli strona kupująca korzysta z kredytu, niezbędna będzie umowa kredytowa wraz z załącznikami,
  • jeśli strona umowy pozostaje w związku małżeńskim, w którym obowiązuje umowny ustrój majątkowy (na podstawie zawartej przez małżonków umowy w formie aktu notarialnego) – wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową,
  • zaświadczenie potwierdzające, że w budynku będącym przedmiotem sprzedaży nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy,
  • warunki transakcji: cena sprzedaży i sposób jej płatności, termin wydania nieruchomości, numer konta bankowego strony sprzedającej.

 

 

 

Po dostarczeniu opisanych powyżej dokumentów odpowiemy,
czy są one wystarczające do załatwienia Państwa sprawy.

+48 572 004 093

e-mail:  

michal.fronczak@notariusze.lodz.pl

ul. Warszawska 24 lok. 8

97-200 Tomaszów Mazowiecki