NIERUCHOMOŚĆ GRUNTOWA NIEZABUDOWANA
Dokumenty i informacje potrzebne do aktu notarialnego:
- dane stron czynności - kwestionariusz do pobrania,
- w przypadku podmiotów gospodarczych – numer NIP, aktualny tekst jednolity umowy/statutu podmiotu oraz wymagane zgody organów podmiotu,
- w przypadku, gdy do czynności staje pełnomocnik – pełnomocnictwo,
z którego wynika umocowanie do dokonania czynności,
- numer księgi wieczystej nieruchomości,
- podstawa nabycia nieruchomości - np. umowa sprzedaży,
akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie sądu
o stwierdzeniu nabycia spadku, umowa darowizny,
- wypis z rejestru gruntów/wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem
z mapy ewidencyjnej,
- zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę dotyczące miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego braku,
- zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę, o rewitalizacji,
- zaświadczenie wydane przez właściwego Starostę dotyczące uproszczonego planu urządzenia lasu,
- jeśli strona kupująca korzysta z kredytu, niezbędna będzie umowa kredytowa wraz z załącznikami,
- jeśli strona umowy pozostaje w związku małżeńskim, w którym obowiązuje umowny ustrój majątkowy (na podstawie zawartej przez małżonków umowy w formie aktu notarialnego) – wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową,
- warunki transakcji: cena sprzedaży i sposób jej płatności, termin wydania nieruchomości, numer konta bankowego strony sprzedającej.
NIERUCHOMOŚĆ GRUNTOWA ZABUDOWANA
Dokumenty i informacje potrzebne do aktu notarialnego:
- dane stron czynności - kwestionariusz do pobrania,
- w przypadku podmiotów gospodarczych – numer NIP, aktualny tekst jednolity umowy/statutu podmiotu oraz wymagane zgody organów podmiotu,
- w przypadku, gdy do czynności staje pełnomocnik – pełnomocnictwo,
z którego wynika umocowanie do dokonania czynności,
- numer księgi wieczystej nieruchomości,
- podstawa nabycia nieruchomości - np. umowa sprzedaży,
akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie sądu
o stwierdzeniu nabycia spadku, umowa darowizny,
- wypis z rejestru gruntów/wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem
z mapy ewidencyjnej,
- wypis z kartoteki budynków,
- zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę dotyczące miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego braku,
- zaświadczenie wydane przez właściwą Gminę, o rewitalizacji,
- zaświadczenie wydane przez właściwego Starostę dotyczące uproszczonego planu urządzenia lasu,
- jeśli strona kupująca korzysta z kredytu, niezbędna będzie umowa kredytowa wraz z załącznikami,
- jeśli strona umowy pozostaje w związku małżeńskim, w którym obowiązuje umowny ustrój majątkowy (na podstawie zawartej przez małżonków umowy w formie aktu notarialnego) – wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową,
- zaświadczenie potwierdzające, że w budynku będącym przedmiotem sprzedaży nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy,
- warunki transakcji: cena sprzedaży i sposób jej płatności, termin wydania nieruchomości, numer konta bankowego strony sprzedającej.
Po dostarczeniu opisanych powyżej dokumentów odpowiemy,
czy są one wystarczające do załatwienia Państwa sprawy.